lördag 10 november 2012

Bad hair day.

G kom hem efter nattjobb. Lille W satt på sin stol och åt riskaka. Jag stod inne på toaletten och försökte fixa håret.

Det där nedrans håret.

Jag trodde jag skulle bli tokig när jag för femtioelfte gången försökte sätta upp det. Det brukar i vanliga fall vara den perfekta lösningen när håret går på sista reserven innan det borde tvättats. Men hur jag än gjorde så såg det ut som jag hade kala fläckar upp i huvve. Inte snyggt.

Jag blev skitsur.

G stod i dörröppningen och sa att han skulle gå och lägga sig, trött som han var. "Mmm.." svarade jag och tyckte han skulle sluta titta på mig.

Efter ett tag så bara kokade det i mig.

Jag bara: "Gå och lägg dig du" (såg säkert inte alls sur ut)
"Ja, är det okej det då?"
"JA! Jag är skitosams med mitt hår så jag vill inte att du ska stå och titta på mig när jag fixar det!"
"Är du sur på mig?"
"NEJ! Jag är sur på HÅRET!"
"Okej.."
"Jag vill bara vara ifred.."

Han gav upp och gick och la sig.

Mycket bra morgonhumör en lördag som denna.

Det har gått över nu. Förutom varje gång jag ser mitt himla hår i spegeln!

2 kommentarer:

  1. Haha, vad härlig du är! Det låter som mitt goda morgonhumör ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ibland vaknar man minsann på fel sida! ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!