måndag 16 januari 2012

Paj utan pajdeg?

Nu när jag försöker låta bli så mycket kolhydrater som möjligt (med det menar jag att låta bli på så vis att jag inte måste göra en jätteomställning i kosten) så har jag funderat på det där med paj. För paj är ju himla gott, ta en tacopaj till exempel. Så fick jag se ett recept inne hos Anna där hon gjort en kalkon och broccolipaj utan pajdeg. Hon hade bara riven ost i botten istället. Så smart! Idag testade jag, men bytte ut kalkonen mot skinka för det var vad vi hade hemma. Jag kan verkligen rekommendera paj utan pajdeg. Så himla gott! och för att inte tala om hur snabbt det gick att slänga ihop en paj då man inte skulle göra en botten också!



Receptet hittar du HÄR! Mu-hu-ums! :)

4 kommentarer:

  1. Mumsigt! Visst var den god? Man tänker inte på att det inte finns nån deg liksom. Vad fin den blev!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej man tänker verkligen inte på det! Supergod var den!!

      Radera
  2. Det är precis så jag brukar göra omelett - fast inte så tjock då utan i stekpanna. Nästa gång får det bli en tjockare variant i ugnen. Smart.

    Vill du veta ett annat bra tips - om du älskar tacos - istället för mjuka eller hårda skal tar du ett vitkålsblad. Hur gott som helst! Det levde jag på typ när jag körde GI.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, då får jag prova omeletten istället! :)

      Åh vilket bra tips! Tack!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!