fredag 27 januari 2012

Plåster

Jag är en sådan som alltid får skavsår på hälarna. Det spelar egentligen ingen roll om jag gått in skorna, för går jag en riktigt lång promenad i rask takt får jag i alla fall skavsår. Våra plåster går alltså åt i en rasande fart och sist jag var på jakt efter plåster såg jag att "vuxen"-plåstren var slut. Så jag kilade upp och grävde runt lite i Williams apotekslåda och där fanns det finfina plåster. Det var Batman och Mumin. Men Gustav tycker Batmanplåstren är så himla häftiga så jag snodde åt mig några muminplåster. Så fint det blev! Jag överväger helt klart att aldrig mer köpa hem "vuxen"-plåster utan endast färgglada "barn"-plåster. De gör helt enkelt tillvaron lite roligare!

9 kommentarer:

  1. Samma här, får också skoskav titt som tätt. Har du testat dom dära-vad-dom-nu-heter-plåstren som är genomskinliga och speciellt anpassade för skoskav. Dom är i alla fall himla bra. Fast okej, inte på långa vägar lika tjusiga som muminplåster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, compeed heter de väl. Jo, de kan ju vara himla bra! Dock får jag visst inte dit dem riktigt ordentligt så de korvar upp sig och håller på medan jag är ute och går. Då varken hjälper de så bra och så får jag byta hela tiden, och inte blir det särskilt ekonomiskt inte..

      Men, muminplåster är ju helt klart snyggast! :)

      Radera
  2. Klart, jag ska nog köpa en uppsättning Hello Kitty plåster :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en mycket bra val! ;)

      Radera
  3. Jag har tur som aldrig får skavsår i princip - inte ens i skyhöga klackar och nya skor, fast jag har alltid rätt tjocka strumpor i för bekvämlighetens skull. Det underlättar nog för skavsår också. Dom enda skorna som inte funkar är trist nog mina docs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken tur du har! För min del spelar det inte alls någon roll vilka strumpor eller plåster jag har, jag går mest hela tiden runt med blåsor på hälarna..

      Radera
  4. Håller med, vanliga plåster är ju skittråkiga!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!