fredag 2 september 2011

Ensamma hemma

Idag tog mamma och pappa med sig William ut på en tur i vagnen så jag och Gustav fick lite ensamtid, och så fick William prova vara utan mamma och pappa ett litet tag. Jag och Gustav tänkte passa på att vila lite så vi kröp ner i sängen. Väl nerkrupen så blev jag pigg, fast trött samtidigt så jag bara fnissade mest hela tiden. Så satte de mystiska diskussionerna igång..
Gustav klagade på att han bara får ligga på sidan med huvudet bortåt för att jag annars tycker att han snarkar. Jag svarade att han kan vända sig och ligga på sidan mot mig istället då. Sova på rygg går nämligen inte, då drar snarkningen igång, och sova på magen fungerar inte heller eftersom hans armar domnar bort när han ligger på dem. Men sova mot mig gick tydligen inte för sig. Då kommer det tydligen armbågar och så "Vänder jag mig med håret" som han så vackert uttryckte det. ;)
Han undrade också varför jag alltid tror att William ligger i vår säng när Gustav kommer och lägger sig efter mig. Jag har svaga minnen av att jag halvsitter upp i sängen och svamlar något om att William ligger "där" och pekar på det ihopknölade täcket, när Gustav svarar att han ligger i sin säng blir jag helt chockad, känner på täcket (det kan ju inte vara sant!?) och börjar sakta komma till medvetande. Det är inte lätt alla gånger! :P
Slutligen så sa jag till Gustav att "Är det nu vi ska passa på att ha sex?" varpå han svarar "Jag visste att du skulle bli snuskig!".
Ja, det hela slutade i alla fall med att vi kom på att vi skulle se en film under kvällen och började titta på filmtrailers på datorn! Haha! :)

Jag sa även till Gustav att nu fick jag något att skriva i bloggen. Till svar fick jag en suck! ..

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Hehe, som småbarnsföäldrar får man ju passa på när tillfälle ges ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, kan inte vara lätt med en liten..
    Men ni får passa på nu när han är liten ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!