lördag 5 februari 2011

Nu är vi på gång igen.

Härliga lördag! Efter att ha sovit dåligt i natt känner jag mig rätt trött, men det soliga vädret gör mig genast på bättre humör. Skön sovmorgon till 9.30 sedan upp och dra Gustav ur sängen och ut på promenad. Men förkylningen gjorde det hela jobbigt, tät och rinnig i näsan, lite ont i halsen och lite hosta och så lock för öronen på det. Blev lite bättre när jag kom in igen. =)

Krossade ett glas, skulle ställa bärbara datorn på vardagsrumsbordet och glömde bort glaset med vatten som stod där. Det välte på stenbordet och gick i tusen bitar och vattnet rann. Men, jag började inte gråta! Woohoo! Det brukar annars vara min reaktion när saker går så här bra. :P Snälla Gustav hjälpte mig att torka upp. Jag har jätteont i mitten av blygdbenet. Det började för två dagar sen, var igår lite värre och idag gör det jätteont! Bråkiga foglossning.

På bebis var det full fart hela dagen igår, ändå från tidig morgon till sent på kvällen då jag skulle försöka sova, såklart var han stilla lite emellanåt, han måste ju sova någon gång. =) Vi tittade på magen när den rörde på sig hela tiden och det är så mysigt. Efter frukost när jag och Gustav kikade lite på ett avsnitt av Castle hoppade magen till helt plötsligt. Känns skönt att kunna tänka att bebis mår bra! =)

Igår målade vi första varvet på de resterande två väggarna i sovrummet med vitt som grundfärg. Gustav målade såklart det mesta, men jag tejpade runt fönstren och målade med pensel runt om i alla fall! =) Idag ska Gustav fortsätta och måla med den äggvita (eller vad man nu säger) färgen det ska vara på väggarna och jag ska städa. Sedan hem till mamma och hennes salong för att vi ska plåga varandra med vaxning! Det är välbehövligt nu, man känner sig så fräsch efteråt! =)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!