måndag 2 juli 2012

Har du någonsin varit med om..

.. att ha precis svinstökigt hemma och tänka att jag skiter i städ, tvätt och disk och hör av mig till en kompis istället. Tänker att man kan åka hem till henne, hon har ju alltid så fint hemma (åtminstone när jag hälsar på). Så bara: "Vi kommer gärna hem till er så kan vi gå ner till sjön!".

Det hände mig idag.

Hej panikstädning! Diska, torka, plocka, tvätta, hänga tvätt osv. Tur lille W sov precis då säger jag bara.
Sen såg det ju faktiskt ganska okej ut hemma.

Sen då, vi var ute hela tiden. Hon kikade väl in i hallen på sin höjd. Kunde alltså vilat istället, den där välbehövliga vilan..

Fast å andra sidan är det himla skönt att äntligen tagit tag i den där urtråkiga städningen som man inte vill göra när solen (äntligen) lyser ute.

Men vilken eftermiddag. Bad och mys med kompisar och deras barn. Stackars W skakade som en torrt höstlöv i vinden medan han badade, men jag tror han tyckte det var rätt kul i alla fall!

Bra dag, minst sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!