fredag 20 juli 2012

Plankan dag 7

Idag är det ju egentligen dag 8, men jag skriver det här inlägget idag istället eftersom en liten herre knorrade lagom till jag skulle börja skriva i går kväll.

Utmaningen: plankan 12 minuter om dagen har jag nu fixat i en hel vecka. Det betyder att jag stått i 'plankanposition' i hela 1h och 24min. Tufft! Det går jättebra. Armbågarna är inte ens något problem längre. Numer känns även 12 minuter som en baggis, jag skulle kunna stå än längre nu! Men det gör jag inte, vill inte göra den här utmaningen övermäktig. Delar fortfarande upp det på 3 gånger, ibland 2 och jag kör på helt enkelt!

Efter ett avbrott från joggandet i hela 16 dagar bestämde jag mig igår för att "sätta fart på fläsket" igen. Tänkte att jag skulle prova på intervallträning, och är mycket nöjd med att fixa 6 km efter ett sådant långt uppehåll (särskilt eftersom jag innan uppehållet brukade jogga 5 km). Jag har en runda som jag sprang 5 varv, det blev precis 6 km. De första två varven joggade jag som uppvärmning (har läst att det är viktigt att värma upp ordentligt vid intervallträning), nästa två varv körde jag 1-minutsintervaller där jag sprang varannan och joggade varannan minut. Avslutade sedan med ett varv långsam jogg som nedvarvning. Hej träningsvärk och darriga ben!

Nej det här är ingen träningsblogg, men för någon kanske det ändå är intressant att läsa om detta? Det är ju en del av mitt liv, vilket är va jag skriver om.

Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Ja det är ju jättesmart! Man får vara lite hård mot sig själv hehe:)

    Bra jobbat, vad duktig du är! Det är så himla skönt att träna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fantastiskt skönt! Och tack för peppen! :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!