söndag 3 juni 2012

Alltså det här med pelargoner..

.. Jag har ju blivit som besatt. Det är det enda jag tänker på (nästan), det enda (nåja) jag tittar på och det enda (nåja där med) jag läser om på ifånen. Åh vad det är spännande, hur ska det gå. Hur övervintrar man pellisar (får man kalla dem så?)? All internet-information har gjort mig snurrig. En pelargonsida säger så, sen säger den där pelargontanten si (alltså tvärtemot).

G bara: -"Men det är ju inte vinter än, du kanske inte behöver tänka på det redan?"

"Nehene.."

8 kommentarer:

  1. Jag älskar också pelargoner! Såg på insta att du gjort sticklingar och funderar också på att görat. Jag försökte övervinta mina förra året, gick sådär. Men jag glömde å andra sidan helt bort att vattna. Jag klippte ner dem rätt mycket och ställde ner i källaren där det är svalt och mörkt. Tanken var att jag skulle vattna cirka en gång i månaden, men det blev kanske en gång på hela vintern. Hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är första gången jag har pelargoner så allt är nytt, ska bli spännande att se hur det går! :)

      Radera
  2. Pelagoner är himla vackra. Jag lyckas dock aldrig få mina att börja leva igen efter vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska iaf göra ett tappert försök nu! :)

      Radera
  3. Hahaha, men du, jag är likadan när jag kommer på någonting. Då det det tunnelseende och det är det till 100%

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ska det va så ska det vara ordentligt!

      Radera
  4. Jag tycker också väldigt mycket om pelargoner men min kära sambo tycker det är blommor för pensionärer så jag får vänta med mina :/ fick en av farmor i inflyttningspresent iaf, en gul, årets nya färg tydligen. Får se om jag får liv i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det tyckte nog jag med förr. Men så fick jag plötsligt en helt ny känsla för dem! Åh gul det låter fint! :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!