tisdag 12 juni 2012

Vi har målat..

.. men det var inte alls en hit. Nej, det var snarare jättehemskt. Mamman får skylla sig själv när hon sätter ungen i sin matstol, tar på honom ett målarförkläde som skulle kunna liknas vid en haklapp och dukar upp färgklickar i en av lillens plasttallrikar. Han trodde ju jag fixat mat. Stackarn försökte smaka men usch så äckligt det var! Jag försökte visa honom att man kunde måla med penseln. Han provade väl lite och försökte sedan äta igen. Alldeles blå i munnen grinade han illa åt smaken och försökte få kladdet av från händerna. Stackars barn.

Tacka vet jag staffli. Då blir det ju en helt annan sak! Måste nog införskaffa ett sådant.

6 kommentarer:

  1. Haha, jag kan verkligen se det framför mig. Det är nog bättre att testa att sätta er i gräset eller något nästa gång. Min E har kommit på att han älskar att rita med bläckpennor. På allt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, måla ute! Vilken bra ide!! :)

      Radera
  2. Ni kan ju testa yoghurt färg. Lätt att göra själv med. Bara att klicka i lite karamellfärg i yoghurt och då kan han äta så mycket han vill :)

    SvaraRadera
  3. Vi testade vattenfärger hos mina föräldrar, men Elly var inte särskilt intresserad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. W tyckte det var mycket roligare när vi målade på staffli på öppna förskolan..

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!