torsdag 14 juni 2012

Pelargonstatus

Jag antar att ni oroat halvt ihjäl er över mina pelargoner. Hur har det gått? Lever de ännu? Har sticklingarna tagit sig? Tänker jag mig är frågor som snurrar i era huvuden under sömnlösa nätter.

Eller är det bara här det varit så?

Men alltså titta här. Mårpackapelargonerna lever och frodas. Så-hå fina!

Hur var det då med sticklingarna?
Tyckte de började se ledsna ut i vattnet och såg att en av dem hade fått rötter så den planterade jag i pelargonjord i en liten kruka. Har insett att jag nog tog för små sticklingar. Men i alla fall 1 av 4! Nu ser den gladare ut för varje dag måste jag säga.

Mycket stolt.

3 kommentarer:

  1. Fiiiina! Jag älskar mårbacka o ska ha i mitt kök! :)

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Har alltid problem med pelargoner och alla typer av växter :)
    Några tips?

    SvaraRadera
  3. Jag vill också föda upp pelagoner! Ska bara köpa en mammapelagon först då=)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!