söndag 3 juni 2012

Pelargontjyven!


Igår när vi var hos Gs mamma så såg jag ju att alla hennes fina pelargoner hade fått flytta in i fönsterna igen. När jag var igång med kameran och fotade dessa ursöta underverk kom jag och tänka på den lilla guiden som SMÄM skrev om hur man kan ta sticklingar från pelargoner och få nya plantor. "Woho!" Tänkte jag och började, med hjälp av guiden, leta efter lämpliga offer. Och jo, jag fick ta för Gs mamma, jag frågade faktiskt, eller G frågade, hon var nämligen inte hemma och han hade henne på tråden.
Insåg precis att de kanske ska sitta i en varsin glasburk?

När jag tjyvat sticklingar klart tog jag även något annat, en kopp kaffe med tillhörande gottis. Mycket välförtjänt. Snäll Gs mamma som bjuder på så mycket!
Nu ska det bli väldans spännande att se hur det går!

Alla tips är mycket välkomna!

2 kommentarer:

  1. Asså, jag har lagt ner det där med blommor, alla bara dör, buhu! Kanske gör jag nya försök så småning om dock, nu är det ändå ingen idé eftersom NÅGON river ner det mesta som står i våra fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dukar gå lite i perioder de där med blommor för mig. Ibland bara låter jag dem dö till och med, bara för att jag tröttnat på dem! Det enda rummet som står utan blommor är Ws sovrum, men i alla andra rum har han fått lära sig att låta bli. :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!