fredag 3 augusti 2012

Action i stan

Just det, när vi i lugn och ro strosade på gatan inne i stan mellan alla butiker så kom någon springandes förbi oss. En tjej, jag tänkte att "Det var värst vad hon hade bråttom". Någon sekund senare hör jag tunga steg precis bakom mig och en mycket irriterad röst som ropar "Men ska du stanna då!?". Ja se där, det var farbror polisen som kom springandes efter. Några meter senare kom han i fatt henne och hon stannade. Folk kom gåendes med polisens hatt (eller vad det nu heter) och delar av hans utrustning som tydligen flugit all världens väg under jakten. Då hör man syrenerna och sen ser man blåljusen då en pikebuss dundrar in på gågatan bland allt folk. Nyfikna människor stannade och tittade. Jag fortsatte gå, det kändes så pinsamt. Men attans vad nyfiken jag är. Vad hade hon gjort? Lite väl magstarkt att ta till jakt och pikebuss för en snattare?

G gissade på narkotika.

Jag vill veta!

Himla "nyfikenienstrut".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!