lördag 4 augusti 2012

Samlar tantpoäng

Här sitter jag igen och leker tant.

Lite tidigare idag gjorde jag samma sak medan lillen sov. När G kom ner för trappen höll han på att garva ihjäl sig åt mig.

Vad jag gjorde för tantigt?

Jag virkade. Inte för att det är tantigt, utan snarare sättet jag gjorde det på.

Jag satt i soffan, med filt över knäna och en varm vetepåse över mina axlar som var väldigt spända. Så hade jag mina läsglasögon på eftersom jag inte behövde anstränga ögonen lika mycket då. Jag hade också Tvn på. Därför hade jag skjutsat ner glasögonen på näsan för att även kunna kika upp på Tvn utan problem.

G skattade. Som han skrattade.

Jag berättade det för mamma som svarade något i stil med att "Du håller ju på att bli värsta tanten!". Även mamma, som ju faktiskt är mormor tycker att jag är tantig.

Jaja. Det var väl inte hela världen.

Hej jag är 24 år och tant!

2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck här!