lördag 11 augusti 2012

Något som "pissar mig av"..

Kan vara som i torsdags när jag kom hem vid lunchtid efter att ha sovit borta hos mamma och pappa. Då jag klev ur bilen och möttes av en massa gula sprayade streck längs hela garageuppfarten och gången in mot huset.

What the ... ! Liksom.

Sen fick jag lite klarhet då G berättade att han hade försovit sig lite till jobbet. Tur var väl det för ute på vår gård stod en bil från Falu energi och vatten i färd med att plocka fram en massa verktyg. De hade nämligen tänkt riva upp asfalten för att dra någon elkabel. Problemet var att de var vid fel hus. Klappträn.

Om inte G hade varit sen och redan hunnit till jobbet innan de kom, då hade jag alltså kommit hem till en stor jäla grop i asfalten.

Tur i oturen, så att säga..

Men åter till de där gula strecken. De ska tydligen gå bort, men när då? De är ju så himmelens fula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!