onsdag 15 augusti 2012

På förskolan

Inskolningen på förskolan går hittills toppenbra. Dag tre är avklarad och jag höll mig undan näst intill hela tiden. Han hänger på fröken, som verkligen har blivit en favorit, och så hänger han på barnen och verkar ha det jättekul! Han tittar inte ens åt mig, men idag när jag kom för att säga att vi skulle hem så var han trött och blev gnällig fast han varit på toppenhumör ända till han såg mig. Ganska typiskt va?

Det är så mysigt att se honom träna turtagning med de andra barnen i rutschkanan, sitta med vid ett bord och rita med kritor, vara en av alla barn som sitter och äter frukt under fruktstunden, bli skjutsad bakom cykel av andra barn och upptäcka så många nya saker.

Det är faktiskt helt fantastiskt!

3 kommentarer:

  1. Skönt att det går bra och att han trivs! Vilken av förskolorna går han på? (förutsatte att han går här ute :) luskar lite om dagisen här ute, är ju snart (läs ett halvår) dags att söka plats åt Axel till nästa år!

    SvaraRadera
  2. Tänk att lilleman har blivit så stor! Det måste vara häftigt att följa inskolningsprocessen "från andra sidan" också, eller? :)

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går så bra!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!