torsdag 6 september 2012

Det är humor det

Lille Ws favoriter på filmfronten är just nu Astrid Lindgrens Emil och Lotta. Tidigare var det nyaste Nalle Puh filmen som var favoriten.

I alla fall. Lotta är så himmelens rolig. Jag kommer ihåg hur jag själv tog efter hennes påhitt när jag var liten. Som att stampa med fötterna och skrika när jag var sur och gick upp för trappen eller vägrade öppna munnen hos tandläkaren.

Varje gång vi kommer till scenen där hon är hos mormor och morfar och tittar på när en farbror häller ut kodynga på gödselstacken så håller jag på att skratta ihjäl mig! "Bajs!" och sen "Fy farao!" hahahahahah jag dör!

Den där humorn kanske också har fått sig en släng av jagharblivitmamma-sjuka..!?

4 kommentarer:

  1. Jag och Johan köpte Lindgren-boxen åt Axel och jag skrattar ofta högt och ljudligt när vi kollat :) "du tappade en gran!" och "han kan väl fy farao få simma lite" är mina favoriter.

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att titta på alla Astrid-filmer med Hampus, bara att hoppas han gillar dom han med:-)
    Hampus hälsar o tackar för en skojig playdate:-)
    Hoppas det gick bra idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer han säkerligen att göra! Sen kan ju en själv tröttna efter att ha sett samma film femtioelva gånger, men det finns ju en charm i det med! :)

      Tack själv för rolig playdate! Det var jättekul att träffas och lille Hampus är alldeles underbar!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!