torsdag 20 september 2012

Spola vatten

Det där med att "diska" med lille W verkade ju vara en bra ide ända tills det var dags att sluta.

Åh vatten. Vattenkranar. Slå igång. Stänga av. Favoriten. Minst sagt.

Han kan stå vid ett handfat i timmar om han så fick.

Jag tyckte i alla fall att det räckte till slut. En kan faktiskt inte stå och spola hur mycket vatten som helst. Att diskhon redan var överfull spelade ingen roll. Det är det rinnande vattnet som är allra roligast.

Jag sa till slut att vi var klara varpå jag fick ett bestämt "Nej!" till svar. Till slut stängde jag av vattnet och lyfte ner ungen från stolen. Arg. Mycket arg. Han drog tillbaka stolen till diskbänken och klev upp och fortsatte spola vatten. Jag sa att vi skulle gå ut istället och tog med honom upp för att byta till torra kläder.

Oh han blev så arg! Så arg att han skrek sig till panik. Men så till slut gick det över och vi hade en mysig utestund.

Nu är det enda han vill göra att stå där vid diskbänken och spola vatten. När han ätit och ska tvätta händerna vill han göra det i köket. Och han blir himla arg när han inte får.

Hur ska detta sluta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!