tisdag 4 september 2012

Plugga

Det här med att jag nu läser min sista termin innan jag är färdig lärare känns ju lite både och.

Å ena sidan. Jag är snart klar! Fattar ni, snart är de där 3,5 års studierna klara. Snart får jag jobba på riktigt och som jag längtar efter det.

Å andra sidan. Läskigt. Ska jag fixa det jobbet på egen hand. Inte bara vara en liten extra personal då och då.

Men det är så spännande! Har dock kommit så långt ifrån all teori och alla fina begrepp under min långa "ledighet". Hjärnan får arbeta på högvarv för att hänga med.

Sen att åtskilliga lärare och min seminarieledare flera gånger påpekar att "Det här är en kurs på avancerad nivå, det betyder att vi kräver mycket av er studenter. Har man fått ett godkänt har man presterat mycket bra och kommit väldigt långt." det gör en ju inte alls nervös liksom. Och så det där examensarbetet vi ska skriva. Uj, uj!

6 kommentarer:

  1. Det kommer gå jättebra!! Heja heja!

    SvaraRadera
  2. Hej! Känner igen det där!:) Jag tycker med det är läskigt att snart vara klar, samtidgt som jag längtar efter att få börja jobba! ^^ och allt snack om avancerad nivå.. Ja det är läskigt! Men vet du, jag tror på dig!<3 du kommer bli en så bra förskollärare<3 och skolan de fixar du!! Kram

    SvaraRadera
  3. Kommer gå fin fint. Tror du kommer bli en exemplarisk lärare. Vilken ålder siktar du in dig på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Jag läser till lärare mot förskolan. Så det är småkisarna det gäller. :)

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!