torsdag 13 september 2012

Ett intressant samtal på toaletten..

..I samband med blöjbyte tillsammans med en liten pojke på min praktikplats idag:

Han: "Ska du åka hem nu?"
Jag: "Ja, alldeles strax ska jag åka hem."
Han: "Varför då?"
Jag: "För att jag ska åka och hämta min pojke som går på en annan förskola."
Han: "Varför då?"
Jag: "Därför att jag inte vill att han ska behöva vara kvar där så länge idag."
Han: "Har du en pojke?"
Jag: "Ja det har jag."
Han: "Men hur kunde du få tag i honom?"
Jag: "Han kom ju från min mage" *biter mig i läppen, hade inte riktigt lust att starta en hur-barn-blir-till-diskussion*
Han: "Hur då?"
Jag: "Eh, jag vet inte" *panik*
Min handledare som sitter i rummet intill börjar skratta.
Han: "Kom han ur din mage?"
Jag: "Mmm.. Vill du klättra ner från stegen så vi kan gå ut och äta mellis?"

Han börjar prata om något annat.

Phuu! Det blev svettigt där ett tag!

"Krångliga frågor?" säger min handledare med ett leende..

3 kommentarer:

  1. Låter som när du var ca 4 år och frågade mig hur bebisen kommer in i mammans mage.... Jag krånglade till det ordentligt, men du gav dig inte "Hur kommer bebisen in i mammans mage" sa du med händerna i sidorna och en bestämd min i ansiktet... Puss på dig ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha gissar att det är sånt man måste lära sig att hantera när man jobbar med små nyfikna barn=)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!