fredag 27 april 2012

Om att tvingas vila

En himla nackdel med mig är att jag har tendens att få värk i kroppen. Värk i knän och värk i muskelfästen. Varje gång jag börjar träna händer samma sak, jag blir alldeles inflammerad och får världens värk. Vilket ju egentligen betyder att jag måste ta det långsammare i starten, men hur kul är det då? Och nu, nu när jag satt fart igen och har kämpat på i nästan två veckor, ja då händer det. Det gör så ont i benen att jag inte ens fixar att ligga i sängen. Bara att vila då tydligen. Skit också. Lata-Maria tycker ju såklart det är rätt skönt med en himla bra anledning till att slippa dansa Zumba en timme denna fredagskväll. Men tränings-Maria tycker det är rent ut sagt skit. För det spritter i kroppen, den behöver och vill röra på sig..

1 kommentar:

  1. Så typiskt när en verkligen vill sätta igång! Som jag som blir förkyld när jag väl är pepp.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!