torsdag 5 april 2012

Status i sjukstugan

Som att det inte var nog med magsjuka och en febrig bebis, som förövrigt hade så mycket som 39,6 grader i natt och inte alls är särskilt pigg, så har jag åkt på världens inflammation i min ena visdomstand. Det har ju kommit krypande men jag har tänk att det snart skulle vända. Icke. Igår kväll började det göra så ont att det kröp i kroppen. Jag kunde inte sitta still, vankade av och an på nedervåningen och grinade hysteriskt. Ringde 1177 som sa att jag får vänta till morgonen efter. Behöver jag säga att den här natten inte bjöd på mycket till sömn? Vaknade ungefär en gång i timmen om inte oftare och fick kanske ihop 4 timmars sömn på grund av smärtan, och ja jag gick på högsta dos av både alvedon och ipren. Detta tillsammans med en febrig bebis som inte heller sov särskilt bra. Ja, låt oss säga att ingen av oss mått särskilt fantastiskt idag. Fick tid hos tandläkaren, de spolade rent (fast det fanns tydligen inte särskilt mycket att spola bort heller) och så fick jag antibiotika att äta. Jodåmensåatte, det var ju okej när bedövningen satt i. Fy bubblan vilken j*la tandvärk alltså! Och allt detta ihop med min stackars sambo som inte alls är pigg.
Nu är det bara att hoppas på att det vänder. Undrar vad som kommer här näst liksom?

1 kommentar:

  1. Men fy fan, att allt ska hopa sig så där, det är ju överjävligt! Krya på er nu!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!