fredag 16 mars 2012

Det där om att man blivit lite extra blödig sedan man fick barn..

.. ja sedan man blev gravid egentligen. Som då man läser på facebook om någons närstående som dött och man börjar gråta även fast man inte ens vet vem människan var. Det känns som jag relaterar hela tiden till hur hemskt det skulle vara om det var någon i min närhet det handlade om. Som den gången då W sov hos sin mormor och morfar och jag stod och grinade i tvättstugan som om han aldrig mer skulle komma tillbaka. Eller som många andra gånger då man hör något hemskt, särskilt om det handlar om barn, åh fy jag blir så illa till mods. Ibland önskar man att man kunde skydda alla från allt hemskt, skydda alla de man älskar från sjukdomar och skador. Det värsta är egentligen vetskapen om att man aldrig är säker, alltid kan det hända något var man än är och hur frisk man än är. Så ska man såklart inte tänka, men ändå gör jag det ibland.

Nej, nu är det bäst den här, vad det låter som, deppiga mamman släpper ifrån sig datorn och går ut på långpromenad med lillebror!

Och så till sist; bara för att även överblommade tulpaner kan vara vackra!

3 kommentarer:

  1. Jag klarar inte att se nyheter på TV längre, det är för sorgligt med barn som dör och allt. Nä, jag kan bara läsa nyheter på nätet, så jag kan hoppa över en del.

    SvaraRadera
  2. Jag klarar inte av att läsa eller se grejer där barn far illa. När jag var yngre minns jag till exempel hur jag slukade Pojken som kallades Det och de efterföljande böckerna. Idag känns det så himla onödigt att utsätta mig för den klump i hjärtat jag vet att den skulle lämna efter sig. Jag menar, jag blev ju väldigt illa berörd redan då, innan jag hade barn, så nu skulle den antagligen vara gravt pångestframkallande.

    SvaraRadera
  3. Hoppas promenaden slog död på deppigheten.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!