tisdag 1 maj 2012

Drogen..

Sedan solen tittat fram har jag blivit helt galen i trädgårdsfix. Jag har sått frön i pallkragen, tagit hand om jordgubbslandet och planterat om några revor, jag har skrubbat och ställt i ordning altanen, jag har vattnat (massor!), sått gräs, rensat mellan plattorna på uteplatsen på framsidan och pillat med lite annat smått. Och så ikväll, då fick jag världens ryck efter lille W somnat och började gräva upp den där hemska så kallade rabatten som går runt altanen. Den har liksom spridit sig långt ut på gräsmattan och nu ska den väck och istället ska vi bara ha gräs där. Så jag grävde så långt jag kunde, då skottkärran var full kunde jag liksom inte göra av det någon fler stans (köra iväg med skottkärran får G göra). Så då krattade jag istället hela tomten och plockade med lite annat smått och gott. Men ännu har jag inte riktigt ro i kroppen. Måste-fixa-i-trädgården! Det gör mig alldeles lycklig. Aaah!

Ps. Den där överväxta och otroligt oskötta och tråkiga trädgården som fanns här då vi flyttade in är snart väck. Med små medel börjar den verkligen ta form och bli en riktigt fin och mysig trädgård. Är bara så himla stolt över det.. Jag menar, vi har ju aldrig haft en egen trädgård förr!

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck här!