tisdag 15 maj 2012

Typiskt förkylning

Frukost - yoghurt med tinade hallon och blåbär + lite dinkelflingor och grönt Thé
Den här gången blev det som det brukar bli även alla andra gånger. Alltså att man blir förkyld när man kommer igång ordentligt med någon träning. Nu hade ju jag kommit igång med joggandet, och tyckte att det var jättekul. Men då bara - förkyld. Och vad händer när jag är sjuk då? Jo då får jag en enorm känsla av att behöva trösta mig själv med att äta goda saker. Nej, inte goda saker som i frukt, utan snarare choklad. Det blir liksom väldigt motsatt effekt. Nu ska jag vara nyttig och komma igång med träning - Nehe, nu blev jag sjuk, stillasittande och onyttig. Som tur var gick det inte överstyr igår, som det brukar kunna göra. Jag klickade mig nämligen in på en tränings- och nyttigmat blogg. Då gick det liksom inte, nej då åkte de frysta bären och yoghurten fram istället för den sista chokladen. Det kanske var räddningen. Nu tänkte jag att jag ska bli frisk snart, så jag kan jogga igen! Så hoppas vi att kroppen tycker likadant..

2 kommentarer:

  1. Det brukar bli likadant för mig. När man kommer igång med träning och tycker det är kul så blir man sjuk. Själv har jag haft sån huvudvärk några dagar att jag inte har vetat varken ut eller in.
    Krya på dig!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så typiskt! Hoppas vi båda är pigga snart! :) kram!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!