onsdag 1 februari 2012

Om att byta blöja på vild bebis!

Det här med att byta blöja är ju inte så enkelt som det var en gång i tiden. Man drar en lättnadens suck varje gång lille W ligger stilla på rygg under tiden man byter. För allt som oftast ska han sprattla med benen, lyfta upp rumpan och hoppa uppåt (så man aldrig får den nya blöjan på plats), rulla över på mage (jag har lärt mig att byta blöjan åt det håller med), resa på sig (fungerar rätt bra att ta på en ny blöja ståendes) eller krypa iväg.

Idag hemma hos mamma gjorde han det sist nämnda. Jag hade iofs fått på honom blöjan, men var i full gång med att krångla på honom bodyn. Så vänder han sig och blir jättearg om jag försöker stoppa honom, alla vet ju hur lätt det är att hålla fast och klä på en bebis samtidigt.. Det slutade i alla fall med att William kröp iväg över köksgolvet och jag kröp efter och försökte febrilt att knäppa bodyn under rumpan.

Williams mormor stod och tittade på och skrattade!

Svettigt, ja jag säger ju det!

2 kommentarer:

  1. Ja det är verklien helt underbart!

    Åh det där med att klä på en sprattlande bebis känner jag till. Jag får oftast lägga Emanuel på golvet och hålla i hans armat med mina fötter haha. Ser helt groteskt ut. Men det är det enda som funkar... Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahah, ja man behöver egentligen inte ge sig ut och träna. Man kan byta blöjor eller försöka få på barnet overallen :) Då är man genast genomsvett!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!