tisdag 21 februari 2012

En massa snack om dåligt mående

Blodtrycket då? Jo, det var helt ok, lite lågt men inte mycket. Då jag reste på mig steg undertrycket och jag blev lite snurrig för en kortare stund, vilket jag inte vet vad betyder och hennes förklaring gjorde det inte bättre.. Hon tyckte allt var konstigt, men att det mycket väl kan bero på mensen som är så långvarig, den dåliga sömnen och stressen med att hinna med en bebis, heltidsstudier och att ta hand om hemmet. Och ja, jag har väldigt lätt för att stressa upp mig och tycker det är himla jobbigt att få tiden att gå ihop just nu. Jag tappar ord och säger något annat än jag tänker i huvudet (det kanske jag också borde tagit upp). Kanske är det helt enkelt så att jag aldrig hinner ta igen mig riktigt? En läkare ska i alla fall ringa mig på torsdag så får vi se vad som händer. Jag tycker dock att jag mått snäppet bättre idag än de två föregående dagarna, vilket ju åtminstone är något positivt.

På tal om dålig sömn. I natt tyckte jag att jag hade fått sova jättebra och var väldigt nöjd och menade på att jag inte alls sover så himla dåligt, då Gustav påpekade att man kan må dåligt av för lite sömn. Hur många timmar sov du i natt? Frågade han mig. Fem? Jag räknade på handen, och ja, 5 timmar var det, osammanhängande ska tilläggas, och det tyckte jag var bra. Hej och hå!

6 kommentarer:

  1. Perspektiven på vad som är bra sömn blir verkligen helt snedvridna när man får barn. 5 osammanhängande timmar hade man ju knappast kallat för en bra natt innan liksom.. Jag vet att det är himla lätt att säga, men försök att släppa det som inte är måsten ifall det nu är stress som ställer till det. Sen är jag likadan, vill att det ska vara ordning och har svårt att släppa efter på städning och plock och allt sånt där. Men det kanske är ett måste att börja sålla? Hoppas att du får hjälp med att komma fram till vad som är fel så att du får må bra igen! Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Jos, försök att släpa allt som inte är måsten! Det är bättre att det är lite damm i hörnen och att det finns en välmående mamma i hemmet, än att hela hemmet är prydligt och mamman mår dåligt. Men jag vet själv hur lätt det är att stressa upp sig, herregud, ibland kan jag bli galet stressad bara av att Elly inte sover ordentligt på dagen, börjar tänka på hur jobbigt det kommer att bli resten av dagen etc.

    kram och ta hand om dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag hoppas verkligen att de finner ut vad som är fel! Det är aldrig kul att må dåligt och särskilt inte när man har ett litet barn att ta hand om samtidigt. Säger som de föregående, gör inget mer än vad du behöver :)

    SvaraRadera
  4. Sömn är ju såklart viktigt - har också hört att man kan bli spn där om man har brist på Zink (om du äter lite rött kött m.m.?). Hoppas dom klurar ut vad det beror på!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det ordnar sig för dig!
    Stor mjuk kram snuttan! <3<3

    SvaraRadera
  6. STORT tack för din röst du är guld värd! Imorse fick jag reda på att jag ligger 95 röster ifrån första platsen - känns ju inte alls omöjligt ju! Som tack för att du röstar på mig (igen) är du med i en utlottning av en illis - utifrån valfritt foto. Vill ju så gärna tacka alla er som anstränger er för min skull=)

    Rösta på min djävuls-chiquita här: http://www.chiquita.eu/se/se/my-chiquita/gallery/view/2308/

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!