tisdag 12 juli 2011

Hektisk dag

Dagen idag har gått jättefort! Först följde jag och William med mamma, pappa, Sofia och hundarna till Borlänge. Idag hittade jag äntligen en klänning till bröllopet, jag hittade även en slips till Gustav som passade perfekt ihop med klänningen. Super! :) när vi kommit hem från Borlänge blev det lite amning och blöjbyte och sedan vidare till BVC. Lilleman väger nu ungefär 6,5 kg och är nästan 63 cm lång. Stora killen! Och han växer fortfarande så som han ska och all utveckling har gått framåt som den ska. Underbart! :) Efter det åkte vi vidare för att träffa prästen inför dopet och sedan storshopping av mat på Ica Maxi, hem och äta och så kom Gustavs mamma och hälsade på. Hon hade med sig dopklänningen som William ska ha, den är så fin. Gustav och hans bröder har haft den när de döptes och även Williams kusiner, så allas namn står inbroderade i nederkant på klänningen. Nu står även William med där. Så himla fint! :) Sedan lite filmmys och sist men inte minst har jag vikt undan tvätt och Gustav hängt tvätt och nu ska vi sova! Gustav ska jobba dubbelpass imorgon och mamma och pappa kommer hit och hjälper mig ute i trädgården. Det är körigt nu inför dopet när Gustav jobbar mest hela tiden och jag inte kan göra allt själv och samtidigt ha koll på lillen. Tur jag har mamma och pappa som kan komma och hjälpa mig! :) guld!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Ibland kan det vara skönt med lite hjälp :) Vi har inte bestämt om vi ska döpa Elly eller inte, det lutar nog åt att inte göra det.

    Vi ska till BVC imorgon, får se om jag kan gissa vikten lika bra som jag brukar :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!