fredag 1 juli 2011

Svar till anonym

Anonym sa...

Hej!! Spännande!! En fråga; Ammar du? Jag har köpt NeuLash, men ammar och vågar nu inte använda det. Har du kollat med läkare??

Svar:

Hej!! Jag helammar och använder NeuLash. Jag var sugen på att börja med det under graviditeten och eftersom det stod i förpackningen att man skulle rådfråga läkare (eftersom det inte finns några studier om detta) om man var gravid och ville använda NeuLash så valde jag att vänta till efteråt. Personligen tror jag inte att NeuLash går över i bröstmjölken, främst eftersom det är lokalverkande och att man använder sådan liten mängd. Man lägger det längs fransraden för att det ska verka på fransarna. Som jag skrivit innan så kan man även använda serumet på ögonbrynen för att få fler strån. Om det var så att serumet "sprider sig" längre än till fransarna så borde jag ju få mer strån på brynen också tänker jag. Mamma som använt serumet på ögonbrynen har fått fått fler strån där hon lagt serumet, inte runt om brynen. Det tycker jag visar hur pass lokalverkande serumet är. Jag kan verkligen inte se hur det här serumet skulle kunna föras över i bröstmjölken, för som sagt man lägger det längs fransraden, det är en väldigt liten mängd och det verkar lokalt.
Jag har inte rådfrågat läkare utan det här är så som jag själv resonerar. Men är du orolig så kontakt en läkare och rådfråga. Hoppas att jag gjort dig lite klokare! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!