lördag 2 juli 2011

Sömntuta

Vilken lyx! Vad vi har fått sova de två senaste nätterna. Igår natt somnade lillen kl.22 och sov ända till kl.07, han sov alltså 9 timmar i sträck! När jag bar över honom till vår säng för att amma var han på jättebra humör och pratade och grejade. Jag som somnade två timmar efter honom fick sova 7 timmar i sträck, jag vet inte när jag gjorde det sist! Under graviditeten var man ju uppe och kissade hela nätterna så.. :P

I natt sov han lika bra, han somnade kl. 20 och så vaknade jag till av att han lät kl. 04.30, när jag gick till hans säng såg jag att han låg där och tittade upp på mobilen och skrattade och pratade. Underbara unge! :) efter amning i vår säng somnade han om och jag kunde bära över honom till sin säng för några fler timmars sömn. Han är så duktig vår pojke!

Det vi gjort annorlunda de senaste två nätterna när han sovit så bra är att Gustav badat honom på kvällen, sedan har jag ammat honom i soffan, han har somnat i min famn och fått sova bredvid oss i soffan. När vi ska lägga oss har vi burit honom till sin säng där han fått sova på fårskinnet och så har han sovit så himla bra. När han vaknat har han varit på så bra humör också. Man kan ju tänka att han borde vara helt utsvulten men han är bara så glad och så får han ju mat på en gång också! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!