måndag 11 juli 2011

Måltidsmåttet

Idag gjorde jag för första gången i ordning en tallrik mat med hjälp av måltidsmåttet. Dagens middag var tacokryddad kyckling med sallad, crème fraîche och tacosås i pitabröd. Jag mätte upp i måtten och det gick väldigt smidigt, måttet för kolhydrater får plats med ett dubbelvikt pitabröd, men eftersom jag inte ville ha sönder brödet jag skulle äta så använde jag aldrig det måttet idag.

Jag måste säga att det är mycket mat man får äta, jag blev riktigt mätt men inte för mätt som jag annars alltid blir när vi äter den här maten. I vanliga fall äter jag två pitabröd, så det blev lite annorlunda än mina vanliga portioner.

Jag känner mig väldigt motiverad att fortsätta nu! :)

(tog flera bilder för att visa, men det vägrar fungera att ladda upp bilder. Ni får se de en annan gång!)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!