måndag 25 juli 2011

Studierna

Från och med idag ska jag försöka få klart det skolarbetet jag inte hann med att skriva under den sista kursen jag läste innan William kom till oss. Det var rätt tungt i slutet av graviditeten så jag orkade helt enkelt inte med och fick skriva den här uppgiften i efterhand istället. Allt annat är klart så det är det sista jag har kvar. :) Jag har bestämt att jag ska plugga en halvtimme om dagen, för under den tiden hinner jag få mycket gjort, samtidigt som det inte blir för jobbigt. Jag vill ju fortfarande kunna njuta av att vara med William så en halvtimme fick vara lagom. Då betar jag nog av uppgiften på inte allt för lång tid.



Sagt och gjort så passade jag på att plugga min halvtimme idag medan William sov, för att det skulle bli lite roligare tog jag mig en kopp kaffe och ett blåbärsmuffin. :) William sov precis en halvtimme innan han vaknade och ville busa med mig, äta och byta blöja. Det här fick mig att börja fundera på hur det kommer att gå till hösten. Från och med halva höstterminen kommer jag att uppta mina studier igen. Jag har dock sökt på distans, men det är heltidsstudier och jag kommer att vara hemma med William samtidigt. Kommer det att fungera!? Jag får helt enkelt göra mitt bästa och försöka vara effektiv när lillen sover.



Titta förresten vilka söta William fick av sin farmor, förstora ännu, men det tar nog inte allt för lång tid innan han kan ha dem! :)

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig, Maria! Jag vet att du kommer att klara det, men låt det ta den tid det tar för hursomhelst är ju lillemans utveckling viktigare än studierna. Behöver du låna böcker? :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!