lördag 27 augusti 2011

Enkät: Höstmejk 2011

Jag har blivit utmanad av Fifi att fylla i en enkät om höstmejk. Jag antog utmaningen direkt eftersom jag tycker smink är så himla roligt!

Sminklook i höst?
Med tanke på att jag har en liten prins här hemma finns det ofta inte så mycket tid till att sminka sig. Jag kör oftast på lite rouge och mascara till vardags. Men är det något speciellt och jag tar mig tid att piffla till mig lite extra kör jag nog på en bra grund med foundation och puder. Eftersom jag älskar ögonskugga så lägger jag krutet på den och i höst tycker jag det är snyggt med lite lila/grå/bruna toner. Det beror på vad jag har på mig såklart! Sedan en mascara som ger mycket fransar och kajal eller eyeliner för att markera ögat, rouge på kinderna, fylla i ögonbrynen och neutrala läppar. Det går ju inte att ha läppglans eller läppstift när man har en liten bebis att pussa på, några pussar fastnar såklart på Gustav också! ;)

Tips inför hösten?
På hösten får man mysa i lite burriga färger, men glöm inte att hitta något färgklick som piffar upp det hela! Kanske ett snyggt läppstift att markera läpparna med eller en snygg ögonskugga.

Nåt särskilt du är sugen på ur höstkollektionerna?
Ja! Nya ögonskuggan från Amati's serie Platinum. Den är så snygg och har fyra olika toner av lila, en åt det grå hållet, en åt det bruna samt två ljusare. Har provat den och det var en riktig "Mia skugga" som mamma säger! ;)

Kommer du däremot absolut inte köpa?
Solpuder för att försöka se brunare ut eller ett mörkbrunt läppstift. Inte riktigt min grej.

Sådärja! Nu utmanar jag ALLA er som tycker att det är roligt med smink!

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Kul att du gjorde den!

    Lila ögonskuggor tycker jag är fint :)

    Ibland kan jag sakna att göra mig i ordning riktigt ordentligt, som inför en utekväll, med smink, kläder, hår och allt!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!