torsdag 25 augusti 2011

Pricka av..

Och där dog telefonen och jag fick skriva om heeela inlägget..

Idag har jag grejat på här hemma och lyckats pricka av inte mindre än 5 punkter på min "Att göra" lista. Så härligt och befriande att slippa tänka på det! En av punkterna var att plocka undan alla Williams för små kläder. Så jag har vikt och sorterat kläderna i storleksordning och lagt ner dem i en kartong. Storlek 50, 56 och 62 packades ner och fyllde en hel kartong! Synd är bara att William inte ens hunnit prova alla kläder eftersom det varit så varmt. Men, det finns massor av fina kläder att plocka fram till Williams (förhoppningsvis) framtida småsyskon! :)

Lilleman har varit så trött på kvällen, under de sista två vakna timmarna syntes det på honom hur trött han var. Först tänkte jag att det var bra om han var vaken åtminstone 30 minuter till, för somnar han för tidigt vill han inte sova för natten. Då vaknar han i stället efter 30 minuter och busar i några timmar innan han tänker sova. Så jag busade med honom och han fick ligga i babygymmet och sprattla av sig medan vi åt middag. När han sedan gjorde sitt tröttgnäll och jag ammade honom och försökte söva honom kämpade han på i 40 minuter innan ögonlocken stängdes. Sedan var han så trött att han inte ens reagerade när jag lade ner honom i sin säng. Lille bubben. Är det inte konstigt att barn gör allt för att hålla sig vakna när de egentligen är så trötta!? Jag var tydligen en expert på just detta när jag var liten... ;)


Så här fint blev Williams fotavtryck. Nu behöver vi en fint foto att sätta in också så har han en tavla att hänga på väggen i sitt rum när vi renoverat det! :)

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Jag plockade också undan dom minsta kläderna häromdagen. Kändes betydligt mer sorgligt den här gången än efter första, då var jag så inställd på att det skulle komma syskon någon gång. Nu när vi har två vet man ju aldrig om det blir fler..

    SvaraRadera
  2. Så där gör Elly också; hon kan ha världens tröttaste ögon som håller på att stängas hela tiden, men sedan spärrar hon upp dem allt hon kan när hon håller på att somna!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!