torsdag 18 augusti 2011

Zumba




Nu har jag fått klartecken från barnmorskan att det är okej att börja träna igen! Så jag har lånat hem Zumba från mamma och tänkte börja med det. I höst ska jag börja på Gymmix igen tillsammans med underbara Zara (vi ska bli "fitta" som hon så vackert uttrycker det! Det följer också med en rörelse jag inte riktigt kan beskriva). ;) Min plan är att börja lite här hemma för då kan jag känna efter hur det går och få upp lite flås igen så jag slipper tuppa av på Gymmix! :P

Jag och Zara träffades på Gymmix, vi var de som alltid ställde oss och längst bak under arobicen och som höll på att dö under magövningarna. Det var så det började, vi fnissade åt varandra, så började vi prata och umgås. Ett tag var vi riktiga träningsfreaks. Vi gick på pass nästan varje dag och ibland körde vi dubbla pass. På slutet stod vi alltid längst fram under arobicen och körde hårt som tusan! :D Jag gissar att det kommer att börja på samma sätt igen.. ;) Min fina vän!

I alla fall så körde jag mitt första pass i dag, 45 minuter och jag trodde jag skulle dö där ett tag! Men det gick! På slutet kändes det lite i blygbenet så då tog jag det lugnare. Åh jag är så peppad nu! Det är ju så kul med dansträning!! :)

/Maria - iphone

3 kommentarer:

  1. Åh, jag vill komma igång och träna igen och känna den där motivationen igen!

    Haha, så länge jag ammar tänker jag skylla på amningshormoner!

    SvaraRadera
  2. åh min finafinafina mia! det kommer bli som förr! ;) det var så roligt både med själva träningen och att träna med dig <3 Äntligen! Puss

    SvaraRadera
  3. Det låter bra, Maria! :) Då kommer jag alltså få sällskap på danspassen till hösten?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!