torsdag 11 augusti 2011

Korv i ugn

Gårdagens middag blev korv i ugn. Jag improviserade lite och använde mig av lite smått och gott jag hittade i kylskåpet. Det blev inte så dumt till slut!



Ingredienser:
1 Falukorvsring
2 tomater
1 pkt krossade tomater
1 pkt matlagningsgrädde
4 tsk stark tacosås
1/2 tsk sambal
1 stor vitlöksklyfta
Lite peppar
Ost

Tillagning:
1. Blanda ihop ingredienserna till såsen. Grädden, krossade tomater, tacosås, sambal, pressad vitlöksklyfta, peppar och lite riven ost.
2. Skär skivor i falukorven men inte helt igenom. Lägg korven i såsen. Skär sedan tunna skivor tomat och lägg mellan varje korvskiva.
3. Avsluta med att lägga några skivor ost ovanpå och in i ugnen i 225 grader i ca. 20 minuter.

Jag gjorde bulgur till korven, men hemgjort potatismos skulle varit fantastiskt gott att ha till!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Hehe, vi åt också korv i ugn igår :) jag hade som vanligt tomat, rödlök och ost i min korv och Erik hade lök och senap :) och potatismos till det :) gott!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!