fredag 5 augusti 2011

Tv-kändis?!!

Vilken dag!

Först gick jag, Gustav och William ner på stranden nedanför oss tillsammans med Therese och Ronja. Det var tomt på folk och det brukar i vanliga fall vara packat under soliga dagar. Therese skämtade om att det kanske är något skit i vattnet så man inte ska bada. Vi skrattade bort det och packade upp, efter en halvtimme när jag och William satt på filten och mös medan de andra var vid vattenbrynet och lekte kommen tjej fram till mig med en mick i högsta hugg! "Vet ni om att barn fått magsjuka av att bada här?" Eeh, nee.. Hon sa att barn fått magsjuka när det badat där i onsdags. Men igår när vi var ner på stranden var det ju packat med folk!! Hon var i alla fall från SVT Gävle Dala och de skulle göra ett inslag om detta. Hon frågade om hon fick intervjua mig. Ok svarade jag och ångrade mig direkt. Där sitter man svettig och osminkad på stranden och känner sig urdum som gått dit fast man tydligen inte borde.. Vi började packa ihop oss och kameramannen filmade för fullt samtidigt. Therese stod med rumpan i vädret i bikini och torkade samt klädde på Ronja samtidigt som hon bråkade med sin bror över telefon då kameramannen filmade henne rakt bakifrån!! Sen intervjuade de mig och frågade om jag inte kunde ha William i famnen under intervjun. Det skulle väl se så hemskt ut som möjligt antar jag. Själva intervjun gick lite sisådär, jag visste inte vad jag skulle säga och hittade inte ord när jag skulle formulera mig. Usch, jag fick ont i magen efteråt. Hur många kommer inte se det där sen och se mig som står där och svamlar samtidigt som jag ser hemsk ut. Ett tips! Titta på den söta bebisen istället! ;) Det ska i alla fall bli intressant att se hur de vinklar det hela på nyheterna ikväll. Jag var inte särskilt upprörd med tanke på att William inte badat något och Ronja hade inte fått något vatten i munnen, så jag kanske var lite "för" lugn då de frågade hur detta kändes för mig som mamma.. Aja, något blir det i alla fall.



Efter det har vi bara haft mysigt här hemma med Therese och Ronja, fika (som vanligt) och massor av bus. Även Williams mormor kikade förbi en sväng!

Nu väntat vi på Williams farmor, för ikväll ska vi grilla med henne. :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!