onsdag 3 augusti 2011

Surströmming

Jag som är uppväxt i Norrland älskar surströmming och har gjort det sedan jag var riktigt liten! Idag frågade mamma om inte jag, hon och min bror skulle passa på att äta lite surströmming tillsammans. Lika bra att passa på när Gustav jobbar, han är inte lika förtjust som jag om man säger så.. ;) Vi satt ute på vår altan och mös i den varma kvällen och spred en sådan "ljuvlig" doft i kvarteret. Till efterrätt blev det en dumleklubba och lilleman hade så roligt i mormors knä med dumleklubbepåsen! :)


När vi ätit klart städade vi undan allt, kastade skräp i dubbla kassar, startade diskmaskinen och slängde mina och Williams kläder i tvättmaskinen. Sist men inte minst så har jag duschat och borstat tänderna två gånger så nu kan man inte märka att vi ätit surisar. Och Gustav har heller inget emot att pussa på mig! ;)

Nattinatti!!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Jag har aldrig ätit surströmming, kan väl inte påstå att jag är så jättesugen på att smaka heller, även om jag är lite nyfiken.

    Ja, det var lite kul det där om rosa och blått, att det har kunnat ändras så!

    Hoppa gärna på länkkärleken, ju fler desto bättre!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!