onsdag 15 juni 2011

6 veckor

Idag är William 6 veckor gammal. Veckorna rullar på i sådan fart att jag snart blir orolig att sommaren ska vara slut! ;) Vi har det så himla mysigt och har fått en sådan snäll bebis så vi har absolut inget att klaga på. Allt går bara så bra, det är helt fantastiskt! :) Lillen växer så det står härliga till, nu är det storlek 62 som gäller, han har någon body i storlek 56 som fortfarande passar, men 62 sitter bättre! :) Jag blir tokigt nog nästan stressad för han hinner ju knappt använda alla kläder han har, men så är det ju med små bebisar! :) Idag har vi varit och hälsat på hos Williams farmor, där var två av Williams kusiner och de tyckte det var så spännande med lillen. Vi fick också lite uppträdande med sång och musik, gulletjejerna! :)

Idag var också det första gången jag hade lite riktig "egentid" sedan William föddes. Det var när Gustav kommit hem från skolan och lillen var nyammad och sov så sött. Då gick Gustav och lade sig med William och jag kunde ta mig en timmes powerwalk. Det var riktigt skönt att bara vara lite själv ett tag och kunna rensa huvudet lite, samtidigt som jag gick och oroade mig för hur de hade det här hemma. Kommer William vilja äta snart? Jag måste skynda mig så jag inte har så långt hem om Gustav ringer osv, var tankar som for genom skallen. Men när jag kom hem sov lilleman så sött på Gustavs mage så jag hann till och med ta en dusch innan han vaknade och var hungrig igen. Den där promenaden var välbehövlig, jag fick så mycket mer energi! :)



Den här söta badhandduken fick William av sin mormor idag när hon kom förbi på en snabb fika. Den passar så otroligt bra också bara för att ända sedan Williams första dag utanför magen har vi kallat honom "grodan". Tack mormor! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!