torsdag 2 juni 2011

IKEA och crusing

Idag fick lilleman vara med om sin första crusing, och då menar jag vara med om, med tanke på att vi hamnade mitt i crusingstråket på vägen hem efter att vi lämnat tillbaka släpen vi hade med oss till IKEA. Det är ju tur man har koll på när saker och ting händer i den stad man bor i liksom! ;) som tur var tog vi en annan väg när vi hade släpen, jag hade blivit tokig om jag hamnat bland alla bilar mitt i stan och blivit stående.

Turen till IKEA gick jättebra, William sov i bilen när vi åkte dit, han sov sedan i vagnen medan vi åt lunch och gick omkring på övervåningen. Sedan vaknade han och vi ammade och sedan fick han sitta i babybjörnen hos mig medan vi gick runt på nedervåningen. När vi kom ut till bilen ammade jag igen och sedan var han vaken i bilen hela vägen hem, så han satt och sprattlade lite och tittade runt sötnosen. :) Han är så himla duktig att ha med sig, och så länge han får vara nära är han jättenöjd!

Vi hittade det vi skulle i alla fall, nya trädgårdsmöbler till altanen! Snart ska vi ta tag i att skrubba av hela altanen och sedan kan vi göra mysigt där. :) som bonus hittade vi ett vitt köksbord till superbra pris! Vi har letat länge efter nytt köksbord då vi vill ha ett med plats för sex personer, men de är ju så dyra. Nu hade vi världens tur och hittade ett som utgått ur sortimentet och det var det sista på lagret, 2000:- billigare än då det fanns i sortimentet, lycka! :) sedan ska vi köpa stolar som vi tittat ut på Mio för längesedan och sen kommer det att bli så fint i vårt kök! Självklart handlade vi lite mer smått och gott, men jag orkar inte skriva allt här. :P

Nej nu måste jag sova, nya äventyr väntas imorgon! :)

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!