tisdag 14 juni 2011

Träningen

I förra veckan var jag till min barnmorska och då började hon prata om träning och sa att det får jag vänta med ett tag till. Jag frågade hur det var med arobic, men hon sa att nej det får du vänta med. Promenera är det enda jag får göra, hon sa också att jag får vänta ännu längre med träning eftersom jag fick göra kejsarsnitt. Så i samband med mitt fixande med magen så har jag nu börjat försöka äta bättre. Det jag kör med är att äta lite mindre portioner och istället äta mellanmål, jag försöker också äta mindre kolhydrater och mer grönsaker. Det känns lagom! Jag känner att jag måste börja med något jag vet att jag kan hålla, och det här fungerar bra för mig. :) Jag har också börjat gå powerwalks med barnvagnen, Gustav går till jobbet som ligger ca. 2,5 km från oss. Så jag och William går med honom ena vändan, så igår mötte vi Gustav vid hans jobb när han slutade och gick tillsammans hem igen. Och idag gick vi med honom till jobbet och hem igen. Så får jag en powerwalk som är ca. 5 km, alldeles lagom att börja med. :) idag vägde jag mig förresten och jag har nu gått ner 15 av de 18 kg jag gick upp under graviditeten, 3 kg kvar, det tycker jag är ganska bra på 6 veckor.

Mellanmålet efter promenaden, keso med banan och hallon. Jag som alltid tyckt keso varit så äckligt gjorde ett försök och den här blandningen var faktiskt riktigt god! :)


Känner mig så motiverad nu, det är så härligt! :D

/Maria - iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!