torsdag 9 juni 2011

Stora killen

De senaste dagarna har det slagit mig hur stor William har blivit. Har tittat på foton från BB och inser att han ju var jätteliten då och att han blivit så himla stor på de här 5,5 veckorna! Jag insåg igår att han tar upp så mycket mer plats i liggdelen på vagnen, och jag känner när jag ammar utan kudde som stöd att han är tyngre nu. Idag när jag letade efter en kortärmad body i hans garderob tänkte jag att jag kan ju prova en storlek 62. Storlek 50 är på tok för litet nu och vissa kläder i storlek 56 börjar vara små. Den här bodyn i storlek 62 passade riktigt bra, lite lös, lite plats över men den såg inte för stor ut. Han är 5,5 vecka och passar redan i storlek 62! Vår lilla pojke växer så det knakar! :) Vi har dessutom massor av kläder i storlek 62 så nu kanske man kan börja välja och vraka (det är nog bäst att passa på, snart har han vuxit ur den storleken också! ;) ).


William är så underbart mysigt, han blir mer "med" för varje dag som går. Han har börjat "prata" massor och gör så otroligt mysiga ljud. Han skrattar mer och mer för varje dag och varje gång han fyrar av sitt stora söta leende blir man så lycklig att man inte vet var man ska ta vägen! Han har börjat titta så mycket på mobilen ovanför skötbädden och vagnleksaken, sötast är när han ligger och ler mot dem också. ;) Han har även börjat på att hitta sina händer och kan ibland stanna upp och bara stirra på handen. Det är så fantastiskt att se hur mycket som händer för varje dag. Ibland bara längtar jag efter att han ska bli helt stadig i nacken, kunna sitta, börja krypa, börja prata. Men samtidigt får jag nästan panik, väx inte för fort, jag hinner ju inte med! :P


Underbara Sötnos!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Sv: tack!:)
    Kul att du skriver mycket nu i början, roligt att kunna gå tillbaka och kolla sen när dom blir äldre.
    Jag skrev inte så mycket på bloggen under den första tiden.. Men jag hade som en dagbok där jag skrev lite vad som hände.
    Man glömmer fort och dom växer fort!
    ha det bra!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!