fredag 17 juni 2011

Fredag

Idag har det varit full rulle med städning för min del och bakning för Gustavs del. Sedan fick vi besök av Williams farmor och kusiner så vi har fikat och pysslat lite idag. Mysigt! Efter de åkt hem passade vi på att ta en promenad med vagnen eftersom William sov, men så fort vi lade honom i vagnen blev han pigg. Det blev alltså inte en sådan lång promenad som vi planerat men en 35-40 minuter fick vi nog ihop i alla fall, för lillen tröttnade lite och blev sugen på mat och började göra sitt "jag är uttråkad" ljud. Nu är han nybytt, nyäten och sover så gott i soffan. Kanske ska vi passa på att laga middag och äta lite nu!? :)

Så härligt med helg, och Gustav har en helt ledig helg så ikväll blir det nog allt lite fredagsmys! Undrar om jag är duktig och väljer något nyttigt eller om jag inte kan stå emot frestelsen och smakar lite chips och dip med Gustav.. Det är ju faktiskt rätt gott med Keso med banan och hallon! Eller varför inte lite gurk- och morotsstavar att dippa istället? :)

Sedan jag blev gravid har jag helt tappat suget för chips, popcorn och ostbågar. Nu efter graviditeten har jag inte fått tillbaka suget heller, vilket jag är överlycklig för! Är jag inte sugen så äter jag inte heller. :) Jag har smakat något men det har liksom inte varit så gott. Tummen upp för det!

Nej nu ska jag sluta svamla och gör något vettigt medan min älskade lille pojke sover! ;)

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck här!