tisdag 13 september 2011

Blogaward

Jag fick en blogaward av Anna som är mamma till supersöta Emanuel!
5 frågor - jag svarar - skickar vidare - här nedan

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga för några år sedan eftersom jag tycker det är så roligt att skriva. Men så slutade jag och under graviditeten bestämde jag mig för att starta en ny blogg. Bloggen fungerar som lite av en dagbok där jag kan ta upp olika händelser och funderingar som försiggår i mitt liv. Jag kan sedan titta tillbaka på detta och minnas när det var. Tycker till exempel att det är lite kul att gå tillbaka och titta på det jag skrivit när jag var gravid eller när William var jätteliten. Jag känner mig såklart lite stolt också när jag tittar på min blogg. Extra roligt är det när människor berättar att de läser min blogg och att de tycker om den. Och jag blir alltid så lycklig när jag får en kommentar och får kontakt med andra som bloggar!

2.Vilka bloggar följer du?

Det är några bloggar jag läser flera gånger om dagen, sen tycker jag det är roligt att kika runt i olika bloggar och hitta nya favoriter att följa slaviskt! ;)

Några favoriter är:
Fifi fantastic mamma till Elly
Sara Maria Josefine snart mamma till tre
Anna mamma till Emanuel
Moapoa min fina vän som också studerar till lärare
Sara mamma till Charlie

3.Vilken är din favoritfärg?

Jag gillar många färger, starka färger. Några favoriter är grönt, turkost och lila.

4.Vilken är din favoritfilm?

Jag gillar många filmer, men jag väljer ut några favoriter här.
Braveheart
Grease
(blir alldeles nostalgisk eftersom vi gjorde denna musikal när jag gick i 5:an)
Äsch, jag kommer inte på vilka mina favoriter är..! :P

5.Vilket land/länder vill du besöka och varför?
Thailand, det är ju paradiset på jorden och det var så underbart när jag och Gustav var där för snart två år sedan.
Indien, varför vet jag inte riktigt, det skulle bara vara kul att se det landet.
Grekland, det känns ganska passande som en mysig familjesemester.
Sen så skulle jag vilja se några stora städer som London och Paris (igen).

Jag skickar denna Bloggaward vidare till
glamina.blogg.se
fififantastic.blogspot.com
mittlivsommoapoa.blogg.se

2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck här!