lördag 10 september 2011

Vinbärssaft

Idag har vi varit ute och fått lite gjort i trädgården. Så nu är allt uppgrävt på framsidan, påfyllt med jord och så har vi sått gräs. Jag insåg att det var sista chansen att plocka vinbären innan de ramlar ner på backen, så jag plockade en stor skål med både röda och svarta vinbär. Sedan har jag lånat mormors gamla saftsil och saftgryta av mamma och under kvällen har jag för första gången kokat saft! Jag kände mig riktigt huslig och det är alltid extra mysigt att använda de saker som mormor och mamma alltid använt. Nästa sommar, då ska jag koka god saft till William. Tänk så mysigt!














Saften blev jättegod! :)

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Detta för verkligen minnena tillbaka till barndomen =)
    Så otroligt gott med hemkokt saft! Vad duktig du är =)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Och hemmagjord vinbärssaft är ju så gott!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!