måndag 13 februari 2012

#07 Childhood memory


Eftersom jag inte har några gamla bilder på datorn så använder jag en jag tog i somras, då mamma lärde mig hur man bakar hennes och mormors bullar. För dessa bullar, de är verkligen favoritbullarna, det finns inga som slår dem. De och mormorsaft. Åh, mormorsaft. Vi har en flaska i kylen som jag ska koka till sommaren. Detta var det underbara och mysiga sommarfika minnena. Hembakta bullar och mormorsaft! I trädgården, på altanen, på stranden, på kalas. Det funkade alltid och är så gott. Jag ska baka bullar och koka mormorsaft i sommar, det är ett som är säkert. För lille W ska också få ett sådant mysigt minne!

Min lillebror bara älskade mammas bullar, ta den gången han hade varit på kalas och skulle tacka för fikat: - "Tack för fikat, det var ju gott.. Men mammas bullar är godare!". Är det inte härligt med ärliga barn så säg!? ;)

14 kommentarer:

  1. Men tack för att du bidrog till bullsug enormus gigantus! Nu känner jag enormt behov efter att baka bullar.
    Och fint minne, när jag tänker tillbaka på min barndom så innefattar de ofta mina morföräldrar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Men du, baka bullar är ju himla mysigt!

      Radera
  2. Kan inte annat än att hålla med dig...De och nudlar med kalle är det första man tänker på när man tänker minnen med dig...:D

    SvaraRadera
  3. Du kan inte tänka dig att dela med dig av bullreceptet? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr. Det är mormors gamla, lite annorlunda recept, lite hemligt sådär..;)

      Radera
  4. Hahaha, ja tänk om alla kunde vara lika ärliga som barn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast, det är väl bara barn som kommer undan med det också.. ;)

      Radera
  5. Vilka fina minnen, men herre jävlar, vad jag blev sugen på bullar nu!

    SvaraRadera
  6. Mammas nybakade bullar och ett kallt glas mjölk. Mmmmmm.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!