torsdag 23 februari 2012

Också var det den där fa-an-tastiska läkaren!

Jag har väl aldrig varit något vidare fan av min läkare på vårdcentralen. Ta bara den gången jag kom till henne om min värk och hon gav mig svaret att det i alla fall var en godartad smärta. Jaha, sen då? Vad beror den på? liksom.

Jaja, idag så pratade vi igenom allt som försiggår med mig just nu. Hon gav mig ett tips, sa hon. När jag blir sådär snurrig så är det bra om jag lägger mig ner självmant, för då brukar det försvinna, istället för att svimma, för då kan man ju ramla och slå sig. Tack för tipset, det kommer alltså alltid vara så här, eller?

Sen var det det allra värsta. På slutet av samtalet så lät det ungefär så här:

Jag: - Men då kan alltså huvudvärken bero på stress?
Hon: - Det verkar inte vara någon farlig huvudvärk eftersom du har den när du är upprätt. Om det är en tumör så brukar man få mer huvudvärk när man lägger sig ner eftersom blodet då går ut i huvudet. Så det är ingen farlig smärta.

TUMÖR!? Vad sjutton. Jag hade inte ens tänkt tanken att det skulle kunna ha att göra med en tumör. Det tror jag ju iofs inte nu heller, men det känns ju inte sådär jätte betryggande då hon antagligen funderat över detta. Snacka om att skrämma upp en. Var man inte orolig för tumörer så kan man ju bli det nu liksom.

Alla poäng till min VC-läkare, heja heja!

12 kommentarer:

  1. Men är hon helt slut i hela huvvet eller? Måste du dras med det bara för att det inte är någon "farlig smärta"? Att det är obehagligt och att du mår dåligt räknas inte alltså?
    Byt läkare säger jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner så jag med. Mamma hade henne också förut och hon var lika knäpp då med. Kanske är dags att ta tag i att byta.. Skulle dock höra av mig till primärvårds rehab och få hjälp med avslappning. Alltid något!

      Radera
  2. Men vad fan, måste hon ta i så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan ju undra, snacka om att skrämma upp en!

      Radera
  3. Shit. Det låter nästan som min förra läkare har utvandrat till Sverige! Byt läkare säger jag. Vilket sätt...jag får ofta huvudvärk om jag ligger ned, har jag en tumör för det? Hmm... Byt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns som att det borde vara det sista allternativet. Och man borde nog använda det ordet lite mer försiktigt tycker jag! Kram tillbak!

      Radera
  4. Så där var mina läkare med, jag var 16 när jag började bli yr och fick gå och hålla mig i väggarna i skolkorridorerna för att inte ramla omkull. 16 år, utan närvarande föräldrar och så säger de att de tror att det kan vara en tumör. Puckade läkare! De har liksom ingen känsla. Hoppas att du känner dig bättre snart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen fy då, det lät inte kul alls! Ja fy att de ska skrämmas upp på det viset, de kan väl vara lite mer finkänsliga och diskreta kan man tycka!

      Radera
  5. Tycker nog att du - vänligt men bestämt ska be om en annan läkare. Koko.

    SvaraRadera
  6. Åh vad trött man blir på opedagogiska läkare! Håller med övriga talare, byt läkare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blir man! Det nog helt enkelt dags att ta steget!

      Radera

Lämna gärna ett avtryck här!