fredag 10 februari 2012

Kultur i januari?

Hitta denna kulturlista inne hos Lisa. Perfekt en dag som denna då man liksom vill blogga men inte kommer på vad man ska skriva!

Bästa låten:
Har allt hört några godingar i bilen på P3, men vad de heter.. Eeh, jag får helt enkelt bli bättre på detta i februari! Jag har iofs hört en del Veronica Maggio.

Bästa nya album: Pass. Jag hänger inte alls med på sådant. Borde helt klart lyssna mer på radio..

Låten jag lyssnat mest på:
Fortsätter passa, jag kan ju inte skriva den jag lyssnat på i februari liksom, det är ju den jag kommer ihåg..

Böcker jag läst:
Med tanke på att jag börjat plugga igen så har jag inte haft tid att läsa något annat än kurslitteratur. Så jag har läst: Skapande barn – att arbeta med bild i förskolan av Stina Braxell, Det fotografiska bildspråket av Stefan F Lindberg, Färg lek och experiment av Ann Forslind, Små barns matematik från NCM, Dockor och djur för lek och teater av Maija Baric osv.

Bästa boken:
Det blev helt klart Skapande barn, den var till och med så bra att jag köpte den efter jag läst den (lånade den på biblan först). Handlar om bild i förskolan och Reggio Emilia pedagogiken, samt dokumentation. Många praktiska tips så jag tänkte att den kan vara bra att hitta även när man arbetar sen.

Månadens blogg: Jag hittade två nya bloggar: theresan och kirsten. Jag är lite dålig på att hitta bloggar och blir så glad när jag får en kommentar från någon ny. Dessutom är det ju fantastiskt när andra bloggar jag läser länkar till andra!

Övrigt bloggande: Det har blivit en hel del studiebloggning, eftersom att det numer är en del av min vardag och så lite tränings och mat bloggning.

Tv: Jag har inte sett särskilt mycket på just Tv, men vi har kikat på sådant vi själv valt ut, som Grey's Anatomy (det var visst bara jag som såg på det), Castle, White Collar och Band of brothers.

Film:
Vi har bara sett någon enstaka film, vi är oftast så trötta på kvällarna att det bara blir serier vi tittar på. Vi kikade på Sherlook Holmes igen eftersom ljudet var osynkat första gången vi såg den. Vi såg även Friends with benefits, bara för att jag gillar romantiska komedier. Det var i alla fall två exempel. Heja!

Nu tycker jag minsann att du också ska göra en! :)

1 kommentar:

  1. Woho! Fasen jag är efter..*skäms*
    Vad kul att du hittade mig och jag dig! Fast jag är ju lite periodare med internet och sådant, när Junie somnat dessutom så försvinner liksom musten ur mig och jag nästan somnar.. Jag tar och gör den där "kulturlistan" en dag jag.. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!