måndag 23 maj 2011

Bloggtorkan är över!

Tänkte att det var dags att göra min röst hörd i bloggen nu! Det blev en riktig bloggtorka när William kom till världen, istället har vi lagt all tid på att komma tillbaka till en vardag tillsammans med en bebis. Det var en stor omställning, en stor alldeles underbar omställning och det är först nu man verkligen börjar förstå att det är på riktigt och för alltid. I början var det nästan så att man väntade sig att någon skulle hämta honom, att det bara var tillfälligt. Men nu har det sjunkit in, jag är en mamma till världens finaste lilla pojke! :)

Jag har varit osäker på hurvida jag skulle fortsätta blogga eller ej, det kändes som att allt blev mer privat nu när vår bebis har kommit. Men jag har saknat det, så jag har bestämt mig för att fortsätta men jag kommer inte att skriva precis allt utan jag väljer ut några gobitar! ;) vad gäller bilder så får vi se hur mycket jag lägger ut på William, pappa måste få vara med och bestämma vad som läggs ut. Ni som är vän med mig på Facebook kan se några bilder där i alla fall! :)

Allting har gått jättebra, mitt snitt läker jättefint och jag känner bara av att det gör lite ont ibland. På fredag får jag plocka bort tejpen och sen ska det vara färdigläkt. Jag gick sammanlagt upp 18 kg under graviditeten, de flesta kilona kom under de sista veckorna, och på mindre än två veckor hade jag gått ner 13kg. Just nu pendlar det lite runt 13-14kg så det är några kilon kvar, men inte allt för många. Nu när jag äntligen blivit piggare i kroppen sen snittet så kan vi äntligen börja gå längre promenader i snabbare tempo och jag längtar som en galning till jag kan börja gymma igen! Igår upptäckte jag att jag kom i mina jeansleggings igen! Så skönt att inte bara behöva gå runt i mysbyxor jämt! :)

Vår lille kille är så himla snäll, de första nätterna var lite jobbiga med täta amningar och så var man så orolig att man vaknade så fort han gjorde minsta ljud av sig. Men nu har lillen sovit i sin egen säng de senaste två veckorna och det går mellan 3-5 timmar mellan nattamningarna. Jätteskönt! Han är så duktig! :) så vi får sova riktigt bra på nätterna. Efter amningen på morgonen brukar han få ligga mellan oss och sova till vi går upp, så mysigt!

Han har blivit så stor också, hans kurva på BVC ser ut som ett streck som går nästan rakt upp! När han föddes passade storlek 50, men nu kan han ha storlek 56, lite stort men passar bra. Han får nya uttryck varje dag, nya ljud och nya miner. Han är så underbar!! :D

/Maria - iphone

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka och att allt går och har gått så bra :)

    SvaraRadera
  2. men vi som inte är din vän på facebook då?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!