lördag 28 maj 2011

Babybjörn

Idag har varit en mysig dag tillsammans med Moa, vi har fikat lite och babblat på om allt mellan himmel och jord. Mycket handlade dock om bebisbajs och jag babblade på om min förlossning så Moa försökte stänga öronen ett tag på grund av lite för mycket detaljer i mina beskrivningar. :P vi tog även en promenad här i området och Moa visade mig var hon växt upp någonstans. Riktigt trevligt hade vi, tack för en bra dag tjejen! :)

På förmiddagen skulle vi städa medan William sov på soffan, men det tog inte lång tid innan han började protestera. Han ville väl inte ligga där för sig själv, så jag tog fram Babybjörnen och William fick ta sin premiärtur i den. Han tyckte jättemycket om att sitta i den eftersom han då kunde sitta i sin favoritposition på bröstet och sova fast vi sprang runt och fick städningen avklarad. Toppen! Vi frågade sist vi var på BVC när man kunde börja använda den och om det var dåligt på något sätt, men då sa de att han kunde börja använda den redan då (han var 2 veckor gammal då) och att det inte var någon fara med ryggen och sådant. Det blev såklart ingen längre stund han satt i den nu första gången, men ett litet tag. Det är verkligen toppen att ha en bärsele eller bärsjal, då kan man få mycket mer gjort och samtidigt vara nära sin bebis. Dessutom slipper man få ont i armarna av att gå omkring och bära. :)



Just det, jag ska snart ge mig på att skriva ihop en riktig förlossningsberättelse!

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Tack själv, tjejen! Det var så trevligt att träffa er alla, även om det var mindre trevligt att höra på hur de skar i dig! Hua! ;) Vi får snart ses igen! Kram, kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!