söndag 29 maj 2011

Härlig dag!

Vi har haft en supertrevlig dag idag. Jag fick till och med morsdagspresent av mamma, en bricka med turkosa blommor, servetter med samma blommor, en liten vas med liljekonvaljer och en liten bok med texter som handlar om mor och dotter. Hon tyckte jag skulle firas på min första morsdag. :) Gustavs mamma hade med sig en bamsebukett lila syrener, de har jag satt i en stor vas som jag ska ställa utanför dörren. Både mamma och Gustavs mamma verkade nöjda med sina morsdagspresenter också! :)


William fick presenter av sin morfar, en supersöt pipmugg som det står "morfars älskling" på och en liten skallra. Söta morfar! :)


Efter morsdagsfikat när William somnat lade vi honom i vagnen och gick ut på gården. Jag krattade ihop allt gräs som Gustav klippt med kantklipparen vid staketet och plockade lite på framsidan. Sedan satte vi ihop våra pallkragar och och lade ut markduk och ställde dem på plats, Gustav fyllde dem sedan med jord. I morgon ska vi köpa mer jord eftersom den vi hade hemma inte riktigt räckte, och så ska vi köpa stenar att lägga runt om pallkragarna för att täcka över markduken. Det kommer nog att bli superbra! :D


Riktigt snyggt att skottkärran stod framför och posade med jorden vi grävde upp då vi planterade körsbärsträdet. :P

/Maria - iphone

1 kommentar:

  1. Tack för presenterna och för en supermysig Morsdag hemma hos er! Tack för goda tårtan, mums var det! Puss Mamma

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck här!